onsdag 12 mars 2014

En lat rastlös person

Hur fasen kan man vara lat och rastlös på samma gång? Har nu semestrat en vecka borta från verkligheten på en varm strand. Åh, vad skönt att göra ingenting! -Ja, är det det? Det är igen en gång konstaterat att jag är väldigt dålig på att göra absolut ingenting. Att bara sitta är inte min grej. Ändå är jag så himla lat, mycket skönare då nån annan passar barnen så att jag inte behöver bygga sandslott, mycket bättre då nån annan fixar maten så jag inte måste, himla skönt att den andra bytte blöja så jag inte behövde...

Snacka om ambivalens! Alltså  jag orkar inte bara sitta och jag är för lat för att göra något. Hur fasen funkar det? Man tycker ju att det sku vara skönt att få något att göra något då man inte orkar sitta still, men nä. Är jag bara en bortskämd unge som hela tiden fått göra roliga saker så att jag inte vill göra tråkiga saker? Nej, knappast. Jag är snarare imatad att man hela tiden måste uträtta något så att dagen inte går förlorad.

Undrar hur drömsemestern sku se ut för mig?

Drömmer om att åka egen båt från Åbolands skärgård till Åland. Behöver bara en båt och lite äldre barn först. Å pengar till bränsle. Antar nämligen att man då kan sitta stilla och samtidigt ha fullt sjå att navigera och hålla styr på ungarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar