söndag 27 april 2014

Maktmissbruk

Ni vet dom där mänskorna som med ord kan klappa en på huvudet och får en att känna sig som om man var 8 år. Man vet till och med VAD det är de säger för att få en att känna sig så. Varför sträcker man inte på ryggen för att helt sakligt säga: Jag vill inte att du säger så här? Eller Jag går inte med på att du behandlar mig så här? Eller Jag känner att du vill klappa mig på huvudet men jag är ingen hund?

Man, jag menar, Varför sträcker inte JAG på ryggen...

Ja, varför? Jo, för att ett maktmissbruk handlar om att den som missbrukar står i ett maktförhållande gentemot en.

1 kommentar:

  1. Japp. Känner såå igen mig. Varför säger jag bara inte att jag inte accepterar ett sånt beteende? Jo, just för att jag känner mig som 8 år och mindre vetande...

    SvaraRadera